O Türk sinemasının Nuri Abisi...Her filmde ince bir kötülük işçiliği yapar...Uyuşturucu ve tecavüz konularında master derecesinde olan ve rolü ile bütünleşerek kendini kaybeden, T. Coşkun'un modernize ve estetize edilmiş hali diye tanımlayabiliriz...Nuri alço'nun filmlerinde yoğun olarak kullanılan bir fon müziği vardır...Bir çoğunuz hafızasını zorlamadan hatırlayacaktır... İzleyen 80 dönemi gençlerini costuran ve fellik fellik gazoz artı uyku hapı arattıran bu şehvetli parça kimin peki?



John Carpenter'in "The End" isimli bu parçası Türkiye'de tecavüz öncesi fon müziği olarak hatıralara kazınmıştır adeta.Bu tarz bir kaç parça daha var , yönetmenlerimiz sağolsunlar her filmde kullanarak adamların parçalarını da "mundar" etmişler...


Bir ara bu konvoya Tolga Savacı da katılmak istediyse de Nuri Alço kadar başarılı olamadı. Nuri Alço Ahu Tugbay,Banu Alkan ve Harika Avcı üçgeninde yaptığı filmler ile bir anda Türkiye'nin popüler kültür hafızasına yerleşti.Bir daha da çıkacak gibi gözükmüyor, fan klüpleri (bkz.Naro) bile kurulmuş durumda. 80'li yılların Türk sinemasının en önemli figürlerinden birisi bence, apolitize ortamın içinde yetişen ahlaki çöküşün eşiğindeki ilginç bir sinematik figür. Hareketleri tarzı ve kompozisyonu ile dünyada eşine az rastlanır bir tür...Tecavüzcü Coşkun da ayrıca irdelenmesi gereken bir başka şehvet saldırganı...


Sonuç itibari ile 80 sonrası kültürel alanda can çekişen bir ülkenin , sinemasına yansımış iki ilginç karakter. Ama onlar olmasaydı bugün bu kadar geyiksel malzeme olur muydu bilemem...Türk Sineması bu ekol yaratma işini de bıraktı artık...Hayırlısı diyelim...